Zdrofitujemy – opis zajęć

SOBOTA, 19 maja

12:30 – 14:00 Kręgosłup nie sługa, jak dbać o niego w miejscu pracy.
Zgłoś się

Warsztat skierowany do osób prowadzących siedzący tryb życia, którym często towarzyszy nadmierny stres.
Zapraszamy zmagających się z dolegliwościami i ograniczeniami psychofizycznymi, które uniemożliwiają podjęcie typowych aktywności sportowych.
Czego się dowiesz:
Podczas części teoretycznej zostaną poruszone zagadnienia związane z budową, funkcjami, chorobami cywilizacyjnymi kręgosłupa.
Poznasz zagrożenia wynikające z trybu życia, a także wpływem emocji i stresu na stan kręgosłupa.
Podczas części praktycznej poznasz odpowiednie ćwiczenia, które pomogą ciału powrócić do sprawności.
Nauczysz się czerpać przyjemność z każdego ruchu.
Gościem na warsztacie będzie najstarsza Klubowiczka Zdrofitu z Bielan, która ma 82 lata, a robi szpagat i jest niezwykle sprawna.
Prowadząca:
Ewa Regulska, doświadczona i licencjonowana instruktorka rekreacji ruchowej ze specjalnością fitness.
Absolwentka Polskiej Akademii Sportu. Ukończyła wiele szkoleń m.in. pilates, stretching, trening funkcjonalny.
Od wielu lat dzieli się swoją pasją i energią z innymi na zajęciach fitness i pilates.
Uwielbia prowadzić zajęcia prozdrowotne, które pomagają innym w codziennym funkcjonowaniu i poprawie samopoczucia.

14:30 – 16:00 Stretching z elementami zdrowego kręgosłupa i jogi dla osób prowadzących siedzący tryb życia.
Zgłoś się

Warsztat skierowany do osób zestresowanych i prowadzących siedzący tryb życia.
Uczestnicy zapoznają się między innymi z treningiem mięśni głębokich, mających ogromne znaczenie zwłaszcza dla kobiet przed i po porodzie.
To zajęcia także dla panów ze względu na utrzymanie prawidłowej postawy ciała.
Czego się dowiesz:
Jak pozycja siedząca wpływa na całe ciało, na postawę i ogólną kondycję organizmu.
Co można zrobić, żeby zminimalizować szkodliwy wpływ długotrwałego siedzenia.
Poznasz korzyści, jakie daje rozciąganie mięśni.
Nauczysz się kilku przydatnych prostych i bezpiecznych ćwiczeń, które będziesz mógł samodzielnie wykonać w pracy i w domu.
Dowiesz się, czym są i jak ważne są dla ciała mięśnie głębokie.
Prowadząca:
Natalia Owczarska, instruktorka, która od 8 lat prowadzi zajęcia fitness.
Od samego początku specjalizuje się w zajęciach prozdrowotnych, takich jak zdrowy kręgosłup, joga, pilates, stretching, zajęcia dla ciężarnych i kobiet po porodzie.
Wiedzę i doświadczenie zdobywała na studiach z fizjoterapii, podczas wielu szkoleń i konwencji w Polsce i zagranicą, a także pracując w klubach fitness w Krakowie oraz Warszawie.

16:30 – 18:00 Trening siłowy a zdrowe plecy – wzmacnianie doskonałym uzupełnieniem treningu rozciągającego i korygującego postawę.
Zgłoś się

Warsztat skierowany do wszystkich chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat rozciągania i treningu pleców, w celu zachowania zdrowej sylwetki i profilaktyki dolegliwości kręgosłupa.
Czego się dowiesz:
Jakie są ryzyka związane z siedzącym trybem życia oraz przebywaniem w tej samej pozycji przez długie okresy czasu.
Czym grozi praca, czy hobby wymagające dużej powtarzalności ruchów?
Czym charakteryzują się główne wady postawy i jakie są ich objawy?
Jak wykorzystać ćwiczenia relaksacyjne i oddechowe w walce z bólem głowy, szyi i pleców?
Co i jak ćwiczyć dla optymalnego zdrowia kręgosłupa i prawidłowej postawy ciała?
Poznasz proste sztuczki i triki niosące natychmiastową ulgę w stresie i bólach pleców.
Prowadząca:
Kasia Lewandowska jest trenerką personalną, instruktorką kulturystyki, siłowni oraz fitness i pilates z kilkuletnim stażem.
Swoją przygodę ze sportem zaczęła od walki z nadwagą i dolegliwościami spowodowanymi pracą siedzącą i brakiem aktywności fizycznej.
Obecnie promuje zdrowy tryb życia przez prowadzenie bloga i kanałów w mediach społecznościowych oraz pracę z grupami, a także indywidualnie.

NIEDZIELA, 20 maja

12:30 – 14:00 Siedzący tryb życia i jego wpływ na nasze zdrowie.
Zgłoś się

Warsztat skierowany do osób chcących poszerzyć swoją wiedzę na temat zdrowego stylu życia.
Osobom, którym brakuje czasu na aktywność fizyczną, ale bardzo chcieliby zmienić swoje złe nawyki.
Czego się dowiesz:
Poznasz 4 proste zasady, które pozwolą Ci zwiększyć Twój potencjał.
Stracisz na wadze oraz zmniejszysz doskwierający ból, unikniesz go, a nawet całkowicie wyeliminujesz.
Nauczysz się prostych ćwiczeń, które dzięki systematycznemu wykonaniu, poprawią komfort życia.
Ćwiczenia te będziesz mógł wykonywać każdego dnia, nawet w pracy.
Prowadząca:
Kamila Nowowiejska – fitness coach, trener Nike Training Club.
Na co dzień pracuje z osobami, które chcą zmienić sylwetkę, zadbać o swoją kondycję oraz dobre samopoczucie, ale także pracuje z tancerzami oraz biegaczami w poprawie ich wyników.
Podczas swojej 10 letniej kariery ukończyła liczne szkolenia. Prowadzi treningi w klubach Zdrofit w Warszawie i zmienia nawyki treningowe, pomaga bezpiecznie zrzucić zbędne kilogramy, wymodelować i wysmuklić ciało, sprawia, że aktywność fizyczna staje się codziennym rytuałem.
Współpracuje z takimi magazynami jak: Shape, Body Life, Girls – dziewczyny trenują oraz ELLE.

14:30 – 16:00 Czy to naprawdę trudne, aby utrzymać kręgosłup w dobrej formie?
Zgłoś się

Warsztat dedykowany osobom borykającym się z bólami pleców, których tryb życia wymusza pozycję siedzącą.
Czego się dowiesz:
Nauczysz się ćwiczeń i pozycji mających na celu otwarcie klatki piersiowej i rozluźnienie barków.
Poznasz negatywne wzorce ruchowe, jakie towarzyszą nam w życiu codziennym i alternatywy dla tych pozycji.
Zwrócisz również uwagę na rolę oddechu w poprawnym ułożeniu ciała – jak zmniejszona pojemności płuc wpływa na niepoprawną postawę ciała.
Prowadząca:
Natalia Galas, absolwentka Uniwersytetu Warszawskiego oraz Polskiej Akademii Sportu.
Dyplomowany nauczyciel Pilates Matwork Open Mind. Zwolenniczka ćwiczeń prozdrowotnych takich jak pilates czy joga, których praktyka daje idealną bazę do dalszych treningów, a także niweluje skutki siedzącego trybu życia.

16:30 – 18:00 Joga zorientowana na równowagę poprzez ruch.
Zgłoś się

Warsztat polecany wszystkim, którym doskwiera długotrwały stres, problemy ze snem, szukającym harmonii z własnym ciałem.
Czego się dowiesz:
Pogłębisz świadomości ciała, nauczysz się uważności, koncentracji
i samoobserwacji.
Dzięki odpowiednio dobranym ćwiczeniom nauczysz się wyciszenia, widzenia i rozumienia siebie w większej spójności i integralności.
Odnajdziesz w sobie zrównoważony rytm oraz dystansu i spokój wewnętrzny.
Dowiesz się, jak to widzą osoby, którym się udało zmienić swoje życie.
Prowadząca:
Agnieszka Aftyka jest instruktorem jogi, pilatesu, zdrowego kręgosłupa oraz medytacji w ruchu i terapii tańcem.
UA-73418859-2